lördag 4 februari 2017

Dansbandskungens version

Melodifestivalen.
Då kommer jag att tänka på detta, för ett halvår sedan...

Det märks så tydligt ibland att jag inte bor i Sverige. I somras till exempel, på jobbet.
Det kändes som om jag var den enda i Skara som inte visste vem Dansbandskungen är.
Men jag fick läsa på snabbt, jag skulle nämligen träffa honom och skriva om honom inför Skarakvällen, då han skulle spela med sitt band Järnvingarna.
Samt uppträda som Dansbandskungen.
Jag vet inte varför, jag följer knappast Melodifestivalen härifrån Spanein, men Samir och Viktors Bada nakna hade jag visst hört ändå. Och det gjorde det väl ännu roligare, för jag satt och skrattade högt på redaktionen åt Dansbandskungens version, på västgötska.

Jag skrattar inte högt längre, men kan inte låta bli att le varje gång jag hör låten.


6 kommentarer:

  1. Oj... Då kan man ju undra var jag bor? Får erkänna att jag aldrig hört talas om "Dansbandskungen"...

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller nån aning om vem han är...

    SvaraRadera
  3. Jag har heller aldrig hört talas om honom :S Och när jag hör Samir och Viktor ringer det inga klockor heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vad skönt att du inte känner till originalet! Jag vet verkligen inte varför jag gör det. Men jag HAR hört låten vid något tillfälle.

      Radera

ny gadget

ny gadget