måndag 2 december 2013

Adventskalendern

Adventskalendern skulle ju liksom ha borjat igar, men dataviruset ar kvar.
Sa jag berattar istallet vad som kommer!
Jag tycker att det har varit lite for lite om staden som jag bor i har pa bloggen, sa varje dag fram till julafton kommer Sevilla att presenteras. Denna vackra stad med sa mycket att se och gora och med sa mycket intressant historia. Vikingar som mna kastade apelsiner pa, mannen som inspirerade till berattelserna om don Juan, inkvisitionen, arkitekturen, modejarpalatsen.... Forhoppningsvis kommer ni allihop att ta som nyarslofte att aka hit kommande ar :-)
Staden ar val vard ett besok.

Det ar valdigt kul att gora kalendern, for jag har besokt flera platser som jag faktiskt inte varit inne i tidigare, men nyfiken pa. Da ar det toppen att vara bosatt har, for pa flera av stallena gar man in gratis som sevilla-bo. Det dar pappret som jag hamtade ut pa distriktskontoret, som jag maste visa upp tillsammans med passet, kommer jag absolut att utnyttja mer! Tank att fa besoka de har platserna nar som helst, utan att det kostar nagonting!

7 kommentarer:

  1. Ja, Sevilla är verkligen en underbar stad, längtar ofta tillbaka! Bodde ju där i 9 år och bland det vackraste jag vet är att gå över Triana-bron en morgon i april. Oslagbart! Men, jag vet också hur fruktansvärt kallt det kan vara inomhus och jag saknade också alltid fönsterbrädena :-) Jag ska försöka uppskatta vår varma lägenhet och de fina fönstren här i Hamburg under tiden vi har kvar här :-) Man glömmer så lätt det negativa och minns bara fördelarna... Skulle man kunna få se en bild på hur det blev med brädan du fixat? Så nyfiken så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bild kommer!
      Ja, njut av Hamburghuset så länge du är där, sedan kommer du väl tillbaka till kylan. Inte är det väl varmare vid kusten?

      Radera
    2. Det ä'r väl utmärkt egentligen att man minns det positiva. Det andra är bättre att glömma. Varenda år glömmer jag litegrann hur lång och kall vintern är här... och hur het sommaren är:)

      Radera
  2. Vi väntar tålmodigt.
    Kram

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget