torsdag 12 september 2013

Hemma

Så var man här igen då, i lägenheten i Sevilla.

Pipen springer in i sovrummet varje morgon och väntar inte ens tills Jesús har stängt ytterdörren innan han hoppar upp i sängen till mig (han vet vem som gillar att han är i sängen och vem som inte gör det), och vi tycker att det är väldigt lustigt, Jesús kommer tillbaka till sovrummet och ställer sig i dörröppningen och tittar strängt på pipen som blickstilla tittar tillbaka, tills vi inte kan hålla oss för skratt längre.

Jesús hade gjort en bra matplanering för veckan tills jag kom, med en massa goda rätter, men den har fått ändras. Han har haft en köttfri vecka redan, men jag som varit i Sverige har inte det, och det enda jag önskar är grönsaker i alla former. Men snart så.

Medan vi var i Bolivia kom ett stort bokpaket med posten.
Jag hade beställt kurslitteratur, och när man nu ändå måste betala dyr fraktavgift till Spanien så passar man så klart på och beställer lite andra böcker också, sådana som man väldigt gärna vill läsa men som man vet att man inte borde öppna förrän sista tentan är avklarad...
Vad jag vill komma till är att jag i och med dessa nya böcker tillsammans med ett gäng som jag fick av moster i Sverige blev, glädjande nog, tvungen att åka och köpa ett nytt hyllplan till bokhyllan.

Och när vi ändå är inne på ämnet så kan jag ju, till ingens intresse, berätta att vi köpte ett par hyllplan att göra fönsterbräder av också! För korta visserligen, så de måste bytas (jag vet att det finns folk som mäter innan de åker till möbelaffären, men det här var ett spontanköp. Har dessutom ingen tumstock. Eller måttband. Eller linjal. Måste införskaffas.)
Blir kul att få fönsterbräder i det här fönsterbrädeslösa landet!

Övrigt: Väldigt skönt att sova i sin egen säng igen.
Och att slippa frysa.

6 kommentarer:

  1. Skoj att du är hemma och att både Pipen och Jesus känner igen dig efter den långa frånvaron :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pipen var ju ett orosmoment, eftersom han glömde mig totalt efter en och en halv jul-vecka.... Den dumme fan.

      Radera
  2. Äntligen! Jag var på väg att skicka en kommentar och fråga var du höll hus! Kändes som en evighet innan vi hörde av dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja nu är jag tillbaka! Hann inte skriva något tidigare, och har varit datorlös i Sverige. Nu ska jag snart tittta in hos dig och se vad du har haft för dig, har inte läst några bloggar alls sedan jag åkte!

      Radera
  3. Välkommen hem! Jag är så glad för Pipens skull! :)(och för oss bloggläsare). Härligt med nya böcker. Jag gör precis som du, måste jag beställa en bok så passar jag på och beställer MÅNGA. Godis. Kramkram/Julia

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget