lördag 19 januari 2013

Jesús oroar sig för att jag inte kommer hem

Jag känner att det hade varit lugnast för både mig och Jesús om jag aldrig hade berättat om den där gången när jag missade planet.
Inte om andra gången det hände heller.
Eller tredje.
Fjärde gången det hände kunde jag inte undanhålla, då var vi tillsammans.

Borde inte heller ha berättat om när jag missade tåget hem från Rom.

Jesús påstår att han aldrig har missat tåg och bussar innan han träffade mig.
Och det var ju synd på det där tåget till Stockholm, det var det.
Men kära nån, det kommer ju fler.
För övrigt, vem räknar missade tåg och bussar?
Jag tror att Jesús bara räknade under vårt första år.
Vad jag vill ha sagt är att han är rädd att jag inte kommer hem på söndag.

5 kommentarer:

  1. Men det får du se till att göra! Se till att ha riktigt god marginal! Det är ändå fint att Jesús väntar på dig :)

    SvaraRadera
  2. Omg, jag är så anal när det gäller att komma i tid till sånt att det är läskigt..maken är lugn som en filbunke alltid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det går inte att göra något åt det, eller hur? Folk förstår inte det. Vi är sådana bara.

      Radera
  3. Hur har det gått? Har du kommit hem än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag är hemma! Och Jesús väntade på mig på stationen. Men det höll faktiskt på att skita sig med flygbussen... Vem kunde tro att det bara går två spårvagnar i timmen på söndagsmorgnar?

      Radera

ny gadget

ny gadget