onsdag 8 mars 2017

12,6 kilo böcker har lämnat landet!

Just nu går jag in i datorn flera gånger om dagen för det här:




Ser ni?
Ett bokpaket är på väg! Jag har beställt böcker till Disa och mig!
Jag har nästan memorerat uppgifterna.
12,6 kilo. 60 centimeter högt, 39 cm brett och 22 cm djupt.
27 böcker! Vad svårt det har varit att välja. Jag klickade i det mesta jag ville ha just då, kom upp i 56 böcker, som jag sedan sållat och sållat av. Det är 27 toppval. Gick inte att ta bort fler.
Kl 06.37 i går lämnade paketet Sverige. Nu vet jag inte var det befinner sig, men jag hoppas kunna hämta ut det på posten i Aracena senast fredag, för på lördagen åker vi till Portugal, Algarvekusten, med våra kompisar José Alberto, Loren och deras lille Gael. Jesús och José Alberto ska se svenska gruppen Entombed i Loule på lördag, Loren och jag följer med eftersom vi gillar Portugal, så det blir en miniresa. Och då passar det bra med nya böcker att läsa timmarna i bilen dit och hem, eftersom jag hoppas att Disa kommer att sova då.

Posten i Aracena är liten och enkel. Sist jag hämtade ut ett paket där hade jag med paketnummer, pass och allt möjligt, som man brukar behöva. Jag lämnade först fram lappen med paketnumret, och damen såg så fundersam ut. Hon frågade vad jag hette, jag sa mitt namn, varpå hon utbrast ett glatt Jaha! Och gick genast och hämtade mitt paket i ett metallskåp bakom henne. Det är nog inte så många utlänningar som kommer till posten i Aracena.
Det låg inte många paket i skåpet heller..
I övrigt då?
Förkylningen som aldrig går över. Inte mycket att säga om det, men det är tröttsamt. Halsontet sätter igång som värst på kvällen, så där så att det knappt går att dricka vatten ens, så därför har jag inte ätit middag på... elva dagar är det nu. Nu måtte det väl räcka snart?
Men strunt samma! Våren och värmen är här, i går firade vi det med en härlig picknick! Ska försöka lägga in bilder från den platsen när jag hinner!

8 kommentarer:

  1. Jag började min morgon med att skotta snö och gjorde det samma när jag kom hem igen, det känns långt till picknickvädret är här men med lite tur så kan vi kanske göra en snögubbe i helgen
    // Kicka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, så ledsamt det låter... Snögubbar är roligt, Disa har aldrig gjort någon... fast i mars är det skönt med sol och värme också.

      Radera
  2. Åh, jag kan tänka mig vilken förväntan! Hoppas du hinner få böckerna till er resa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga böcker än, men nu får jag ha min förväntan lite längre :-)

      Radera
  3. Svar
    1. Nix.. Vet inget mer än att de lämnade Sverige i tisdags kl 06.37. Ska gå till posten och fråga.

      Radera
  4. Åhh förstår din förväntan! 12.6 kg böcker är bättre än Tomten!! Men jag skulle inte bli orolig om det dröjer... när jag har fåt något litet litet skickat till mig från Sverige tar det oftast 2-3 veckor. Minst. Men bara de kommer fram så! Du måste berätta vad du köpt sen!! /Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det kommit!
      Kanske kommer ett bokinlägg så småningom!
      Jag har haft tur med mina brev och paket, det brukar gå ganska fort. Bara en gång som paketet kom fram först efter ett halvår.

      Radera

ny gadget

ny gadget