lördag 7 maj 2016

Ingen bild på hockeyfrillan

Flera av er efterlyser bild på hockeyfrillan.
Ni är tokiga. Naturligtvis tog jag ingen bild på eländet.

Å andra sidan hade det varit bra att ha inför alla kommande klippningar. Då skulle jag kunna jämföra och tänka, att visserligen blev jag ful, men så ful som när jag hade hockeyfrilla blev jag i alla fall inte.

Hockeyfrillan som den sura tjejen gjorde försvann i första hårtvätten. Nu är håret ungefär som vanligt, men med en märklig lugg som hänger ner i vänsterögat, och bara hälften så mycket hår som tidigare. Och det nya morgonrufset kan göra en lite rädd
Men helt okej.

8 kommentarer:

  1. Ha ha! Jag skrattade så jag grät när jag läste ditt förra och detta inlägg! :) Hade verkligen varit kul med en bild! Att gå till frisör i nytt land är verkligen ingen lek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)
      Har du hittat någon bra frisör?

      Radera
    2. Ja tack och lov! Var en av de "största orosmolnen" för mig när jag flyttade hit! Men det löste sig med detsamma!

      Radera
    3. Hahaha! Skönt att det löste sig!

      Radera
  2. Äsch! Så som jag har väntat på den bilden! Säker på att Jesús inte har tagit någon i smyg? Att dra fram när han känner att han behöver lite förhandlingstyngd: om du gör det så kommer jag visa alla bilden!

    Den första som klippte mig i Spanien gjorde också någon konstig lugg på mig, håret var väl så slitet. Men gu vad irriterad jag var på det! Hår ska inte hänga i ögonen. Alltså går lugg bort. Det ska vara så långt att jag kan kroka upp det bakom öronen (gjort det i hela mitt liv och än står de inte ut särskilt anmärkningsvärt), fästas med gummisnodd i tofs eller hårspänne. Lugg är ett elände för då måste det friseras. Tofs är bra. Kamma igenom, snodd, häpp! Vill man vara lite finare, ett litet spänne någonstans. Häpp-häpp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt sällan som Jesús tar någon bild på något, så jag är helt säker på att han inte tagit någon i smyg. Men idén du kommer med är bra.
      Ditt tofstips är bäst. Varför krångla till det? Då syns det ju inte nes om håret borde klippas!

      Radera
  3. jag har nästan bestämt mig nu. För att inte gå till frissan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälpte jag till med det beslutet? :-)
      Kanske kan Sverker fixa till ditt hår när det behövs? Jesús fick klippa mitt en gång. Det händer inte igen, kan jag säga.

      Radera

ny gadget

ny gadget