måndag 13 januari 2014

Storstads-dipp

Vilken dipp.
Det har gått bra ett tag, men i går kände jag igen hur hjärtinnerligt jag avskyr att bo i en stad.
Aldrig, aldrig mera stad.
Kanske är det värre nu när vi inte har bil och kan ta oss härifrån.
Dessutom är det grått väder ute.

I alla fall. Vi tog oss in till centrum, för att sitta i en lägenhet och deppa gör ju ingenting bättre, och letade efter något kul matställe. God mat är alltid bra.
Jag var sugen på något ovanligt, så alla traditionella tapasbarer gick bort.
Det låter inte så spännande kanske, men det blev kyckling med ris och currysås för min del. Vansinnigt gott. Och ovanligt. Det måste vara åtminstone fyra -fem år sedan jag åt det senast.

Vi gick till Alcázar också, beställt av samma arkitekter som ritade berömda, fantastiska Alhambra i Granada.
Inte första gången jag var där, men alltid lika vackert. Och så parken där vi satt och åt banan och tittade på påfåglar...
Eftersom jag bor i Sevilla går jag in gratis. Fantastiskt att få gå in där precis hur ofta jag vill, utan att betala något alls!





2 kommentarer:

  1. Jag håller med. Att bo på landet är bäst :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart! Om man har en egen badsjö, som en del som jag känner, är det ÄNNU bättre!

      Radera

ny gadget

ny gadget