torsdag 17 mars 2016

Stucken av skäggstubb

Ibland blir läggningen så mysig.
Förutom nappflaska och bok vill lill-Disa väldigt gärna att vi ska göra en koja av täcket, och krypa in under alla tre. Ofta tänder vi den lilla runda, sladdlösa lampan och tar med in, och Disa drar in kuddarna.
Sedan pussas hon gärna på munnen. Först Jesús, sedan mig, sedan Jesús och mig igen. Så fint!
Fast i går stack hon sig på Jesús skäggstubb. Jag såg hur hon ryckte till.
Hon tittade på mig och log lite. "Aj!" sa hon till mig och pekade på Jesús ansikte.
Sedan lekte vi Aj med skäggstubben en stund och Disa ville att jag skulle pussa honom och sticka mig.

Jag har tagit fram en Pippi Långstrumppyjamas som legat i byrålådan sedan julen 2014 och väntat på att Disa skulle växa i den.
Hon älskar den. "Pippi!" säger hon och pekar på den stora Pippifiguren på bröstet. Och den lilla på byxbenet. "Pippi"!
Hon känner igen Pippi Långstrump från boken.

2 kommentarer:

ny gadget

ny gadget