lördag 4 oktober 2014

Token

- Mira, ¡el Loco!
Jag tittade och tittade på dem framför mig, blicken stannade på en äldre rund man i vit skjorta, men inte såg han särskilt tokig ut?
- Han den gamle? Vadå?
- Nej där, där! Nä, nu försvinner han ju...

Och då fattade jag.
Jesús Quintero, även kallad El Loco (efter hans program El loco de la colina). Den ende spanske kändis som intresserar mig. Ja, jag är rejält förtjust i den här mannen.
Jag såg det lockiga håret i nacken under hatten försvinna bort.
Fan.

Jag grämde mig resten av dagen över att ha missat honom.




4 kommentarer:

  1. Gillar Quintero, och även Joaquín Sabina och Wyoming. Visst finns det intressanta spanska kändisar :) /Anna Malaga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wyoming är ett fenomen. Har du läst den nya boken förresten? Inte humoristisk som man skulle kunna tro, men läsvärd. Ähm, inte för att jag har läst hela, men delar av den...

      Radera
  2. Men skulle detta mötet ha kunnat slå din träff med Morgan Larsson? ;)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis inte. Det mötet är bevarat i hjärtat. Lite synd att det var samma dag som jag lyssnade på Vargas Llosa på bokmässan, som jag hade sett fram emot så mycket. Det var ju ingenting emot Morgan-träffen. Han har förresten gett ut en ny bok (var säkert på bokmässan igen...).

      Radera

ny gadget

ny gadget