fredag 14 november 2014

Byta blöja på tapasbar

Vi hade varit på biblioteket när det började regna.
Regnet stör mig inte alls, men det är obekvämt när man har en bebis på tre och en halv månad i bärsjal.
Man börjar känna sig som en väldigt dålig, oförutseende mamma då, om man befinner sig ute och inte har paraply eller annat regnskydd med sig.

Jag nästan sprang till närmsta bar, som är den här i utkanten av Maria Luísaparken. En dyr en, här stannar mest turister till, men den är inte dålig.
Vi hade tur och fick det sista lediga bordet inomhus.
Jag beställde ensaladilla och gjorde i ordning en nappflaska åt Disa.
Ett franskt par kom och delade bord med oss.
Medan vi åt slutade det att regna.
Jag var redo att stoppa ner Disa i sjalen igen, men ville byta blöja på henne först. Frågade en servitör var jag kunde göra det.
- På toaletten, sa han.
- Det blir svårt sa jag (som utan att ha tittat efter visste att det inte fanns något skötbord där, eftersom det inte finns det någonstans i Sevilla mer än på Ikea), hon måste ligga ner.
- Jaha, gör det på bordet där då, sa servitören och pekade på ett ledigt bord.
Så då gjorde jag det.


Dagens lärdomar:
  • Ha alltid med ett hopfällbart paraply eller annat regnskydd i skötväskan.
  • Om du ska byta blöja, som visar sig vara en rejäl bajsblöja, på ett bord i en tapasbar, gör det då med ansiktet mot folk och bebisrumpan mot väggen. Alla vill inte se bebisens bajs på matbordet, även om bytet sker på en medhavd skötplast.




2 kommentarer:

  1. Har verkligen undrat hur mödrar i Spanien löser det där med blöjbytandet. Nu vet jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag undrar fortfarande :-)
      Lita inte på den här modern...

      Radera

ny gadget

ny gadget