onsdag 24 februari 2016

Vi blir gamla

Jesús fyller år om några veckor.
- 41, ja det är inte lite det. Nu blir du gammal, retas jag med honom.
- Kanske läge att du får hårfärgningsmedel i present? Antirynkkräm? Hehehe... 41 minsann.
Det rör inte Jesús ett dugg. Han är ointresserad av ålder.
Jag med.Jag tänker aldrig på hans ålder, eller min egen. Det upptäcker jag nu.
- Du själv då, säger han, du håller också på att bli gammal. Du fyller...
- Ja, vet du hur mycket jag fyller?
- 32 eller 33.
- Ja. Nej... 34. 34? 1982... 2016... 34! Det är inte möjligt!

Jag hade ingen aning. 34. Vilken kalldusch. Jag var inte beredd, det kom så plötsligt. Jag, 34? Jag behöver smälta det här.

10 kommentarer:

  1. 34... Det är väl ingen ålder! Jag hade inte ens fått barn! Pfft...!

    En annan närmar sig 50 med stormsteg. Tre år dit. Och undrar hur mycket håret kommer vara "naturligt slingat" som det är nu, om det kommer vara enhetligt. Suck...

    Jaja! Finns värre saker att ojja sig över om man nu prompt måste ojja sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart amn ska oja sig :-)
      Känns lite tröstande, på något sätt, att veta att du inte hade fått barn då.

      Radera
  2. Anna-Lena i Frankrike24 februari 2016 kl. 16:34

    Ämen jag vet!! Du och jag är lika gamla ;)
    33 var liksom ok tyckte jag... men nu inser jag att jag ska fylla 34 i sommar, hu, det var jag inte beredd på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du förstår! Du är i samma situation! Det magiska 34!
      Hade du också en liten, konstig 30-årskris?

      Radera
  3. Åh njut av din ungdom! Jag tänker väldigt ofta på ålder och på hur gamla vi är, men så är vi också rätt till åren. Inte så kul när Frida kommer hem och säger "mamma du är den äldsta mamman i klassen!" I fjol gjorde det inte så mycket men i år känner jag mig 10 år äldre än i fjol. Usch. If I could turn back time. 34 är ingenting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingenting? Hm. Kanske har du rätt. Jag har inte varit äldre än så här, så jag kan inte jämföra...
      Du får kontra med att du är äldst och klokast och har hunnit uppleva mest.

      Radera
  4. Du är fortfarande närmare 30 än 40!

    SvaraRadera
  5. Att fylla 40 var bara kul, men alldeles nyligen blev jag kallad till mammografi och då insåg jag... hjääälp jag är 40! Men eftersom man kommer bli äldre sen än vad man är nu är det ju lika bra att njuta av den ungdom man har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Det har du rätt i! Då får vi ta och njuta då!

      Radera

ny gadget

ny gadget