tisdag 23 april 2013

Kvälls-tapas

Vi hade inget kul till middag, så när Jesús kom hem från bluesgruppen ringde han bara på porttelefonen, så gick jag ner, så hade vi bestämt för vi tänkte ta ett par tapas.
Jesús försökte också med anledningen att vi inte setts på länge, men ärligt talat hade vi bara varit ifrån varandra i drygt fyra timmar.
I alla fall. På vår gata finns bara ett kebabställe (mycket bra) och en dålig bar som heter America, vilket i sig borde vara ett varningstecken. Så vi gick vidare mot Avenida Miraflores där det är lite mer livat.
Gick förbi freidurían på hörnet och det doftade oemotståndligt gott. Men därinne var det fullt med folk som väntade på sin nyfriterade fisk i pappersstrutar, så vi gick vidare, hamnade på en tapasbar som jag inte varit på förut.
Det var ett lyckoskott.
Jesús carrilada (griskind i sås) var den godaste jag ätit, och min montadito med lomo (litet bröd delat på mitten med stekt kött emellan) var mycket god den också. Så blev det en halvportion med äggröra (lök och torsk i) också.
Vi satt ute förstås, men det hade blivit lite kyligt. Temperaturen var nere på 21 grader, och det kändes.
Fortfarande är det den behagliga årstid då temperaturen sjunker på kvällen och natten.

4 kommentarer:

  1. Ni upptäckte en ny favoritrestaurang. Vad skoj!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja! Sådana kan man inte få för många av!

      Radera
  2. Freidurian, var det den jag var med er på? I? Jag fick bannor för det när jag kom hem. Av marinbiolog-dottern och marinbiolog-svärsonen. Man ska inte äta haj.
    Hurrö, det där med kyligt får du ta tillbaka. Tänk på vilka som läser det här. Nu börjar de skylla miljöförstöringen för kylan också. Hur ska de ha det? Kallt eller varmt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var du. Och de har rätt att banna dig, man får absolut inte äta haj, inte någon sort.
      Det VAR kyligt! Jag hade behövt en extra tröja! Och jag trodde att den tiden var förbi.

      Radera

ny gadget

ny gadget