måndag 22 juni 2020

Sneak peek på magisk plats, och undantagstillståndet i Spanien är över!



Fullspäckade dagar, minst sagt! I fredags, på midsommarafton, åt vi på Disas favoritbar, i lördags blev det skaldjurslunch (har ett enkelt recept som kommer på bloggen), och gårdagen tillbringade vi på en helt magisk plats här i bergen. Det var hett i luften, men vi badade i en ljuvligt kall bäck och hade picknickmat med oss. Inlägg kommer!

I övrigt är larmtillståndet i Spanien äntligen slut. Regeringschef Pedro Sánchez höll tal och påpekade att tack vare karantänen har 450 000 liv sparats. Jag vet inte om Sánchez siffra stämmer. 28 000 registrerade döda är redan den en fruktansvärd siffra, och vi är väl alla medvetna om att dödssiffran hade varit mycket, mycket högre om det inte hade varit för karantänen.

Vi är inne i den så kallade nya normaliteten, fortfarande med många restriktioner nu. I Andalusien är dessa restriktioner lite hårdare än på många andra platser i Spanien, läs gärna Carin Osvaldssons artikel som sammanfattar den nya normaliteten i Andalusien.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni har haft och badet i bäcken såg härligt ut! Skönt ett ni har ett friare liv nu också :). Nu hoppas vi att siffrorna går ner med sjuka och döda.
    Har du inte hört Gretas sommarprogram ännu kan jag varmt rekommendera det! Vilken fantastisk tjej!!! /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört det! Hon är otrolig, vilken förebild! Jag tyckte mycket om Mona Sahlins program också, och nu lyssnar jag på Björn Nathiko Lindeblads sommarprat. Sommar har gått ut starkt!

      Radera
  2. Va kul, jag gillade också Mona Sahlins och blev nyfiken på Björn NL nu när du nämnde det. Lyssnade även på Ulf Lundell med behållning. Nu ska jag ut en sväng i det varma sommarvädret. Cykeltur och så liten promenad och fika med kär väninna. Får se hur länge vi orkar med hettan... /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det blivit svalare, eller hur? Ulf Lundell kommer jag nog att lyssna på så småningom. Nu senast blev det Sofie Sarenbrant, väldigt, väldigt sorgligt sommarprat. Hörde du Carina Bergfeldt förra sommaren?

      Radera

ny gadget

ny gadget