fredag 10 september 2004

10. Ny familj

  •  50 Visningar 
  •  0 Kommentarer

Jaha, dagboksinlaggen hamnade visst i fel ordning. Har undrat over datumen forresten men det har val med tidsskillnaden att gora. 
Det var meningen att jag, Jenny och Vicky skulle bo ihop igen de tva natter inann vi alla skulle pa gemensam lakarundersokning i den langa visumprocessen och sedan aka till respektive stader. 
Var lagenhetstjej hade redan stuckit till England sa Vicky foljde med till en annan tyskas familj och jag och Jenny fick en ny. 
Vi hade vantat i en kvart kanske nar en liten elegant kvinna promenerade fram bakom bussen och kindpussade alla hon sag. Dar bakom stod en jeep parkerad med resten av familjen; unge tonarssonen och pappan. Vi akte ivag. mamman och sonen kunde lite engelska till min stora lattnad. 
Mamman slapptes av nagonstans pa vagen, vi akte vidare till nagot smorgasstalle. En massa stand i en halvcirkel och utebord. Inte samma kold som vid Titicacasjon kanske, men kallt anda. 
Vi fick jattegoda mackor med skinkbitar (som julskinka) i mjukt brod och friterat grisskinn som tilltugg innan. Visste inte vad det var forran pappan och sonen visade med gester. 
Sen skulle pappan lamna en bok hos en vainnna. Han kanske at middag dar inne ocksa, vad vet jag, vi vantade i bilen i trekvart. 
Det var morkt ute nar vi korde hem till deras lagenhet. Ljusen fran La Paz branter glittrade. 
Pappan holl upp dorren for oss vi gick in och blev staendes i hallen utan att veta vart vi skulle ta vagen. Da klev pappan upp pa ett par av de tygtrasor som lag framfor dorren. Hade tyckt att det sag lite stokigt ut men nu fick jag veta vad de skulle vara till. Skydda golvet. Kunde inte halla mej for skratt nar pappan skred ivag pa tygbitaran. Det sag sa lojligt ut. Jag forsokte ocksa anvanda dem for det var alldeles for kallt for att kunna ta av sej skorna men inte en enda gang tog jag mej hela strackan fran vart rum till koket utan att raka lyfta en fot, fa tvarstopp och snubbla. 
Det var en fin rikemanslagenhet, familjen hade hemhjalp. 
Jag och Jenny delade en dubbelsang och pratade trevande, vi kande inte varandra, vi bara rakade hamna i samma familj. Men Jenny var okej. 
Duschen var elektrisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget