tisdag 10 november 2015

Filmfestivalen

Festival de cine europeo har börjat. Sevillas filmfestival pågår mellan den 6 och den 14 november och visar bara europeisk film. Ny film, äldre film. Premierad film, smal film, dokumentärer.
Vad jag ser fram emot den här festivalen varje år!
Fast jag har sällan tid att se så mycket. I år har jag inte ens hunnit läsa filmkatalogen. När Disa somnar på natten är jag för trött.
Men på torsdag ska vi gå ett litet gäng och se Magnus von Horns Efterskalv, en svensk film.
Och i går såg jag den tyska Heidi Schneider is stuck. Regisssören Sonja Heiss var där och pratade lite innan filmen började.
Jag var inte jättesugen på att gå. Det var sent, filmen skulle börja halv elva på kvällen, och jag hade sovit så få timmar natten innan. Men så klart var jag glad att jag kom iväg. Bara att vara där, med de långa köerna, till biljettköp och inträde, filmaffischer och en massa, massa människor som går runt och pratar om filmer som de har sett och filmer som de ska se... Så kul med filmfestival!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget