torsdag 10 september 2015

Skrämma farmor

33 år? Det finns tillfällen då jag är så barnslig att den mentala åldern kunde vara tio. Hör bara:

- Här, ät mer så bajsar du blått, sa jag till Disa vid dagens andra tallrik med blåbär (det finns frysta vildblåbär på Lidl!).
Sedan tänkte jag: "Hoppas att hon håller sig till i kväll när hon är hos sin farmor och farfar och bajsar en rejäl klick där. Oj, vad farmor kommer att bli förskräckt när hon byter blöja, hahaha. Skrämma farmor med blått bajs, hehehe..."

Här i södern finns inte blåbär och inte heller fenomenet att bajsa blått.

9 kommentarer:

  1. Ha ha, jag brukar fundera på om jag ska förvarna förskolan när ungarna fått blåbärssmoothie

    SvaraRadera
  2. Underbart!

    Sonen älskade att sitta under den stora vinbärsbusken på dagis. Där repade han i sig mängder med svarta vinbär. Då var det jag som fick skrämselhicka istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Vad blir det för färg efter svarta vinbär?

      Radera
    2. Som bären ungefär. Om jag minns rätt...

      Radera
  3. Hahaha! Jag hade inte varit mycket mognare jag. Fast nästa gång kolla vad reaktioner blir efter rödbetor ;) .

    SvaraRadera
  4. Joho... det finns visst blåbär! Men de är inte blåa inuti! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Odlade menar du. Nej de ar inte bla. Disa har atit ett paket sadana, men jag la inte marke till om bajset sag ut som vanligt :-)

      Radera

ny gadget

ny gadget