lördag 31 juli 2021

Semester

 Hej gänget!

Här kommer ett litet livstecken. Jag trodde att jag skulle blogga mycket på semestern, men datorn har varit inlämnad, tangentbordet la av. och nu ska vi åka till kusten några dagar, och jag tror att vi inte har internet där. De andra vill att vi blir klara och ger oss av helst genast och låter mig inte blogga ifred.

Detta är slutet av andra semesterveckan. Jag hade så många planer för semestern! Läsa, gå långa promenader med Iris, vara med barnen, potträna Runa, måla, installera lampor och diskmaskin, byta vårdcentral, fixa arbetsvrån, bygga bokhyllor, ta hand om trädgården... Jag hann med ett Ikea-besök på måndagen, sedan tog energin slut. Jag tillbringade hela veckan, energilös och trött och stressad över att semestern gick utan att jag orkade göra något alls, och arg och frustrerad för detsamma. Fötterna svullnade upp. Vi hade ett roligt födelsedagskalas för Disa, som fyllde sju, på söndagen, och då började de svullna fötterna göra ordentligt ont så jag blev liggande på soffan två dagar efter det. Men då fick jag ro att läsa en bok, eftersom jag faktiskt inte kunde göra annat än att vara stilla.

Vi har varit på vattenpark med Disa, haft besök, besökt kompisar i Sevilla, jag var på bio med Disa, och nu är alltså snart den andra semesterveckan slut, bara en vecka kvar. Så fort tiden går!

Det kom roliga paket med posten, med saltlakrits, böcker (till Disa), ostbågar... Det tar vi med till kusten, och spel och kortlek. Nu ska vi bara bada, äta skaldjur, spela spel, läsa, äta jordgubbsglass och träffa barnens kusiner. Det blir en bra avslut på semestern!


Hur är er sommar?

8 kommentarer:

  1. Ibland säger kroppen ifrån och då är det bara att lägga sig platt ;)... Hoppas att du läste en bra bok under tiden. Vad härligt det låter med er fortsatta semester till kusten :D! Ja, semesterveckorna försvinner snabbt. Jag har haft FEM veckor på raken men på måndag är det dags att jobba igen. Vart tog tiden vägen??? Det känns ganska OK att börja jobba igen trots allt och nu har vädret blivit mer ostadigt med regn och lite skönare temperaturer runt 20 grader. Regnet behövs verkligen så det är välkommet! Ha det så bra önskar Annika F.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Annika! Hoppas att det var roligt att komma tillbaka till jobbet! Det passar ju med väder som talar om hösten.
      Det var mycket bra böcker, det var härligt att få lästid igen!

      Radera
  2. Grattis till Disa! Så fort tiden går ändå.
    Förhoppningsvis faller blogglusten på längre fram. Kroppen brukar vara bra på att säga ifrån när man behöver vila.
    Ha en fortsatt fin semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! Jag ska berätta om min sista semestervecka, den var alldeles fantastisk!

      Radera
  3. Grattis i efterskott Disa!
    Ibland bara tiden springer iväg.
    Skönt att komma till kusten.
    Är i Elviria, Marbella, men undviker alla turister så gott det går. Skönt i skuggan på terrassen.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att havet svalkar där i Marbella! Även de här heta dagarna som kommer!

      Ja, det är inte klokt att hon redan är sju!

      Radera
  4. Underbart att resa till havet. Där skulle jag vilja vara just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var underbart! Hoppas att du också akn få en resa till havet! Är det varmt?

      Radera

ny gadget

ny gadget