tisdag 26 juni 2018

Midsommardag i bergspool



Det var midsommar i fredags. Vi firar inte det här, men jag åkte faktiskt till Sevilla på eftermiddagen, där Disa och jag slöt upp med ett par svenska vänner med barn i Disas ålder. A hade gjort jordgubbstårta och satt upp gula och blå ballonger, och vi dansade runt en grön krukväxt och Disa har ända sedan dess sjungit Små grodorna. Så kul att ses! Synd att det inte blir oftare.




Därefter hämtade Jesús upp oss, och eftersom Disas farfar inte var hemma träffade vi ett par andra goda vänner, deras son är ett år yngre än Disa, så de lekte på lekplatsen och sedan gick vi och åt middag på ett tapasställe till... halv ett på natten.


Helt klart en väldigt bra fredag, men lördagen blev ännu bättre!




Vi har bott i Aracena i snart två år, och vi upptäcker hela tiden nya saker. I lördags åkte vi till ett sådant ställe: Los Veneros i Santa Ana la Real. Det är ett litet landsbygdshotell med pool och enkel utomhusrestaurang, och där spenderade vi eftermiddagen och kvällen med vänner.








Otrolig utsikt över dalgångarna, skönt i vattnet, och vi åt en massa god mat. Alla utom Disa, förstås, som inte tycker om någon mat, men hon var väldigt glad för hon fick äta vad hon ville och det blev en klubba och två glassar :-)




Sedan funderade vi på att åka till El Repilado, för det är feria där, dagen innan hade det lagats paella till hela byn och på lördagseftermiddagen skulle de ha tjurrusning med riktiga tjurar. Men det var så skönt där i bergen med poolen, så vi stannade tills solen stod lågt och vi var tvungna att åka för att hinna helghandla.

Men kommer definitivt åka tillbaka till det här behagliga stället!





11 kommentarer:

  1. Vilken drömhelg!

    SvaraRadera
  2. Verkligen!
    Och det har varit så många roliga helger det senaste, så många att jag inte hinner skriva om dem! Jag giller att bo här!

    Hur har du det? Kommer du till Spanien någonting?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint att du trivs där. Hoppas ni får stanna i Aracena.

      Jag är i Sverige, mellan jobb. Men söker för fullt, samtidigt som jag fortfarande tampas med var jag vill rota mig.

      Radera
    2. Hoppas att du snart hittar både jobbet och platsen som du söker!

      Radera
  3. Har det verkligen gått två år!? Trodde det var ett år!

    Vad härlig den sista bilden är, vilken grönska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förresten, tänkte på Disa i torsdags när jag på Lidl köpte en behållare på 500 g stoooora fina blåbär för 2 €!

      Radera
    2. Jag har också köpt det på Lidl! Till henne! :-)

      Radera
  4. Svar
    1. Japp! Härligt ställe när det är varmt!

      Radera
  5. Vad roligt att ni fick lite midsommarfirande.
    Lördagen såg verkligen trevlig ut också.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget