onsdag 21 februari 2018

Träff med blogg-Tove i hennes spanska by



För några veckor sedan åkte jag på mini-roadtrip till Almonte. Det var innan läkare och antibiotikakur, så jag kände mig inte tipptopp så att säga, men att komma iväg på egen hand är alltid kul, sitta och lyssna på en massa bra radioprogram i bilen och se nya vägar. Och så åkte jag ju för att göra något roligt! Jag åkte till Almonte för att träffa blogg-Tove!
Hennes sambo är från Almonte så de bor i hans hemby några månader.
Och så är det så, att det är tack vare Tove som jag har nytt jobb. Hon som tipsade om att hennes arbetsplats sökte ny personal.
Ni var flera som undrade över nya jobbet. Det är för en svensk skola med distansundervisning.

Två timmar tog det för mig att komma fram. Jag hittade parkeringsplats på Toves svärföräldrars gata. Lägg märke till vilken typ av bil folk kör i Almonte. Min bil är den lilla vita...




Vi tog oss till det himla fina biblioteket och jobbade och Tove förberedde mig så mycket hon kunde inför nya jobbet.




Sedan blev det lunchdags, och då gick vi till en tidigare bodega som nu inhyser en restaurang.




Där fick vi sällskap av Toves sambo.
Vi fick följa med in i köket, där en man visade oss dagens rätter. Vi fick välja två stycken var. Dagens meny här är två rätter samt dessert.
Gott var det!




Tove och jag jobbade en stund till på biblioteket, sedan började det bli dags för mig att åka hemåt, hade nämligen engelsklektion på kvällen. Det blev inget besök vid havet, som var så nära, den här gången, men jag fick se lite av Almonte. Och träffa deras goa unge!
Fin dag var det!
Och i helgen kommer de hit och hälsa på!




5 kommentarer:

  1. Vad kul att du och Tove har träffats! Och grattis till nya jobbet! Vet inte var du jobbade förut, om det var en svensk eller spansk arbetsgivare, men med en svensk arbetsgivare nu, innebär det lite stabilare inkomst?

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fint och positivt inlägg! Jo, det var en himla fin dag vi hade (och intensiv). Det blir skoj att träffas i helgen hos dig i bergen.

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Och vad spännande med nya jobbet. Har ju sett lite av distansundervisning i andra ändan, som handledare till distanselever på svenska skolan här. Det har sina sidor, men jag ska inte bre ut mig om det. Och vilken fin by! Spanska byar ser mycket rikare ut!

    SvaraRadera
  4. Trevlig träff!
    Är intresserad av ditt nya jobb!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget