tisdag 10 februari 2015

Bloggbesök av Freedomtravel

Jag fick bloggkompisbesök i söndags!
Peter och Helena från resebloggen Freedomtravel bor till vardags i en husbåt i Stockholm, men är sedan två månader ute på drömresan; under ett helt år åker de genom Europa i husbil!




I lördags korsade de den spanska gränsen efter att ha varit i Portugal, och i söndags träffades vi utanför María Luísa-parken.






Vi promenerade i parken, såg Plaza de España, kikade lite på stan och tog sedan bussen hem till oss där Jesús hade lagat coquinas och arroz con mariscos.
Så roligt det är att träffa personen bakom bloggen man läser.
Det blev ett fint besök, och lustigt nog prat om gemensamma bloggbekanta. Bloggar som vi läser, folk som de har träffat, personer som läser min blogg... Vad kul det är med bloggeriet!




Här har jag tidigare skrivit om María Luísa-parken, och här om Plaza de España.

8 kommentarer:

  1. Ja, det är en fantastisk värld, den där bloggvärlden egentligen. Vilket nätverk av människor där alla känner alla, fast ändå inte... Jättekul att träffas på riktigt!

    SvaraRadera
  2. Ja världen krymper onekligen en hel del! Jag känner mig väldigt omnämnd i inlägget ovan! (;

    SvaraRadera
  3. TACK så hemskt mycket för att vi fick komma, SÅÅÅ roligt att ni hade tid och lust att träffa oss! Vi fick ett väldigt bra intryck av Sevilla och pratade efteråt om den goda maten... mmm!! Idag har vi flyttat oss till kusten, Peter har fortfarande ont att gå och då känns det trist att hänga i en storstad. Vi har redan handlat på oss musslorna och när jag googlade receptet hittade jag det... på din blogg! :) Glöm inte bort att kolla in www.svenskaresebloggar.se förresten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag som ska tacka!
      Lycka till med matlagningen.
      Ska bli roligt att följa vidare färd!
      Jag ska registrera bloggen på Svenska Resebloggar.

      Radera
  4. Vad roligt att träffa Freedomtravel! Och jag håller med, är fantastiskt med de nätverk som skapas genom bloggar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättekul!
      Har du träffat många genom bloggen?

      Radera

ny gadget

ny gadget