onsdag 26 maj 2021

Fredagskraschen

Redan på måndagen börjar jag längta till nästa helg, nästa lördag och söndag, då jag äntligen får fortsätta mina projekt i denna underbara trädgård! För på vardagarna hinner jag ingenting, knappt vattna. Jag har så många bilder att visa! På det nya jordgubbslandet, på blommande vindruvsklasar i mängder, på spanska odjur... Jag skulle ha visat dem i helgen, jag hade bestämt mig för att skriva ett helt knippe av alla väntande inlägg, aviserade Jesús att jag skulle sitta vid datorn, men så blev det inte, jag kraschade in i fredagen, en och en halv timme innan jag skulle sluta jobba, då var jag totalt slut och somnade på sängen, det gick inget annat. Jag var väck hela lördagen också. Orkade inte sitta, inte ordna mat till barnen, inte ta bort smutsiga glas från bordet. Inte ens trädgården gjorde mig gott, jag var så trött. Inget besök blev det på handelsträdgården i Aroche, det var mig övermäktigt att köra bil. Det var väl en förkylning tillsammans med väldigt lite sömn under veckan som gjorde sitt. Hela måndagens arbetsdag försvann när vi blev strömlösa, och de timmarna behövde tas igen... På söndagen hade den värsta tröttheten gått över, jag började fungera igen, så då kunde jag börja jobba (!) ikapp kommande måndag, eftersom Disas skola plötsligt skulle hålla stängt på grund av någon lokal helgdag.

Det blev inte mer än en timme i trädgården på söndagskvällen. Och nu är det onsdag, jag väntar på lördag då jag får vara ute i trädgården hela dagen, men jag är så hemskt trött redan, tänk om det inte blir någon trädgårdshelg den här veckan heller?



6 kommentarer:

  1. Jag har hört så många historier om utmatningssyndrom och jag själv har gått igenom en... Ta hand om dig och lyssna på kroppen så att du inte hamnar där. Låter som kliché men det är sant ändå.

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Känns lite oroande med ditt tempo minst sagt. Du måste ju "leva"`också. Särskilt nu med trädgård och allt.Du får lägga in lite bilder bara :-).För oss nyfikna på ert lilla paradis. Tänk på hälsan först.
    Kramar! P ♥♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre och kan njuta lite av din härliga trädgård :).Bilder till oss på bloggen kan verkligen vänta... hälsan är absolut viktigast.
    Hoppas att ni har skönt sommarväder! /Annika F

    SvaraRadera
  4. Ja, det är enormt viktigt att ha tid för återhämtning! Utan den är man mindre effektiv och så blir det en ond cirkel. Tufft att känna denna stress över att jobba in arbetsdagar både framåt och bakåt i tiden! be om hjälp tycker jag, så du kommer ikapp!

    SvaraRadera
  5. Du har minsann mycket att stå i.
    Hoppas du är bättre och vila ger dig nya krafter.
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  6. Trädgården kan vänta, fina du! Den växer nog av sig själv ändå och ogräs kan också vara fint. Ta det lugnt Annika och ta inte på dig för mycket på jobbet. Du måste inte vara nån superduperjobbare bara för att du är konsult. Ta hand om dig!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget