söndag 9 april 2023

Glad påsk!

Hej!


Ingen idé att försöka skriva ikapp, när det har gått så lång tid sedan senaste inlägget. Vi tar här och nu bara.

Jag kom hem i onsdags efter ett par veckors jobb i Sverige. Jag och... Ja, vad har jag i väskan?


Mina ungar är det finaste som finns i världen och jag har njutit maximalt av att vara med dem. På torsdagen badade jag Runa, och när det är en vardagsrutin är det inte det roligaste, men efter att ha varit borta... Jag satt på en liten pall bredvid badkaret, provsmakade hennes badskumglassar, höll om henne länge, länge invirad i badhanduken, borstade långsamt hennes hår medan vi lyssnade på hennes favoritsång Respira.

Jag hade med påskägg från Sverige till oss alla fyra. Blandade tyvärr ihop Disas och Runas ägg så Disa fick bara tre zoo-apor, som är hennes favorit.


Det blev påsklunch med lax, musslor, knivmusslor och langostinos. Och äggknäckartävling.


Vi har gjort en massa lemonad, för det är läskigt varmt.


Medan det snöade i Sverige...


...har Spanien hoppat över en årstid. Gått från vinter till sommar. Det är lika gult i gräset som det brukar vara i maj. Det regnar inte alls, trots att våren ska vara en av de regniga årstiderna, ocv det är svårt att plantera växter i den nu uttorkade, hårda jorden.


Hemma igen, och sover dåligt som vanligt, men mysigt är det. När vi la oss igår kväll låg Disa, Runa och jag på rad i 135-centimeterssängen och läste tills vi somnade. När jag vaknade första (av många) gången sov Disa bredid mig, Runa låg med huvudet på Iris som låg mitt på sängen, Chovai sa ett litet mjau och lyfte på huvudet från Disas arm, och ovanpå mig låg store Vargen.

Hoppas att ni har haft en fin påsk!

15 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! Hur har det gått med ev. köp av huset? Hoppas du får möjlighet att höra av dig snart igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset är en evighetshistoria, inget är klart än...

      Radera
  2. Efterlängtat, saknat dina trevliga inlägg. Vilken värme ni fått redan, hoppas ni får lite regn också. Ha det så mysigt med familjen nu när du är hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hu, otäckt varmt! Det regnade en natt, sedan kom hettan tillbaka!

      Radera
  3. Tack för blogginlägget, så roligt att läsa och se lite bilder men hemskt med torka och värme redan :(...
    Hoppas att ni haft en riktigt GLAD PÅSK :D! /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det! Hoppas att du också fick en fin påsk!

      Radera
  4. Ja, vad har du i väskan??? Äppelträd?

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att vara tillbaka hemma hos familjen och en fin påsk tillsammans.
    Hur går det med husaffären?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husaffären är en röra! Får se vad som händer framöver!

      Radera
  6. Så härliga glada barn! Oroande att höra om torkan, hoppas vårregnet kommer snart.
    /Simone

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än fortsätter torkan. Det är galet. Hur har du det?

      Radera
    2. Jag har det bra, bor i Skellefteå nu med Andrés och hund. Och i höst blir vi en till i familjen :)

      Radera
    3. Men vilken nyhet, Simone!!! GRATTIS!!! Hur känns det? Kan du inte börja blogga igen? ;-)

      Radera
    4. Tack! Jo, men det känns stort! Nu har ju ingen av oss koppling till just Skellefteå, så visst händer det att vi drömmer om att bo någon annan stans, inte sällan kommer Sevilla upp i tankarna. Men vi vet ju också hur situationen är där med jobb och värme.

      Haha, att blogga har jag inte ens funderat på. Men instagram? Har du det?

      Radera

ny gadget

ny gadget