fredag 12 januari 2018

Fredag

Det är fredag och jag ska hämta Disa redan på rasten för att ta med henne till Sevilla. Hon brukar åka buss med Jesús på fredagar eftersom jag tar bilen, innan de har slutat skolan, för att jobba i Sevilla. Men nu ska Jesús iväg på annat håll. Han ska iväg rätt långt faktiskt, först för att spela i Madrid i kväll, och sedan i Santander i morgon. Kommer hem på söndag.
Disa får vara hos sin farfar medan jag jobbar. I morgon ska vi på svensk julgransplundring, det ska bli roligt, och sedan får vi med en kompis tillbaka till Aracena som stannar över natt.
Jag ska lämna fönstret till pation öppet så att Vargen kan vara med sin kompis. Kompisen dröjde några dagar med att komma hit efter vår frånvaro över julen, men nu leker de våldsamt ihop. I natt sov de tillsammans i soffan. Vi verkar ha fått en ny medlem.

Vad har ni för planer i helgen?

4 kommentarer:

  1. Skönt att livet rullar på igen som vanligt... Själv ska jag på skogspromenad med grannar och deras fina hund, hoppas på hyfsat vinterväder. En lugn helg. Skönt. Alltid lite plock med tvätt och städning efter en arbetsvecka samt lite matlagning på det och så är det måndag igen. /Trevlig helg! /Annika F

    SvaraRadera
    Svar
    1. En lugn, fin helg med lite pyssel i hemmet alltså! Fint!

      Radera
  2. Härligt att du tänker på Vargen och hans kompis!

    En helg i januari försvinner fort. Hann med en kort promenad i går innan mörkret föll. Ljuset och de långa dagarna är det jag saknar mest efter semestern i Spanien. Blev också några sömnlösa timmar när jag väntade på att 19-åringen skulle komma hem från krogen. Han är ju myndig och nästan vuxen, men är alltid orolig för vad som kan hända. Men det är väl något som ingår när man är förälder (i alla fall mamma - min man sov gott ��).
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där oron som kommer i samma stund man blir gravid, och som aldrig försvinner... Kan en unge begripa det, innan den själv blir förälder?
      Jag tycker om mörkret men häpnar över att vintardagarna är så korta i Sverige! Ljus finns det i överflöd i Spanien!

      Radera

ny gadget

ny gadget