torsdag 22 september 2016

I nya huset

Vi bor i det nya huset i Aracena sedan i söndags, då det stora flyttlasset gick. Det var kämpigt. Tänk att jag glömmer varje gång hur jobbig och omfattande en flytt är.
Allt är kaos. En hel del grejer är kvar i lägenheten, samt några möbler. Vinägern, knivarna och tvättmedlet är några saker som har blivit kvar och som ska hämtas i helgen. Skruvarna till nedmontetade möbler som säng, garderob och soffa har också blivit kvar. Jesús är nervös, för han vet inte om munspelen ligger i någon flyttkartong eller om de är kvar i lägenheten. Och han har en bluesspelning i kväll. "Det vote ju inte klokt om vi skulle få ställa in för att munspelaren har flyttat!" säger han bittert.
Vi har inget internet installerat i huset än så jag kan inte jobba.
Kaos, kaos.
Ändå känns det fantastiskt att vara här. Jag känner mig mer hemma än jag gjort i någon annan bostad i Spanien. Tråkhuset är inte så dumt. Bara vi kan göra pation lite trivsamt.
I går badade vi alla tre i den runda, stora poolen som tillhör området. Utsikt mot borgen och en hög, grön kulle. På kvällspromenaderna går vi förbi en gethage och lyssnar till djurens klockor. Jag plockade en liten vattenmelon som växte i vägkanten, vi hittade en underbar gammal park på andra sidan borgen, och var och varannan människa känner igen Jesús som den nye musikläraren.
I morgon måste vi åka till Sevilla av flrra anledningar. Jag vill inte alls. Jag vill stanna här, trots flyttkaoset.
Vi stortrivs.

22 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra! Att ni har kommit på plats - ja så gott som, i alla fall. Hur gick det med soffan? Fick ni ut den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom faktiskt ut!
      Vi hade flyttgubbar till hjälp!

      Radera
  2. Åhhh, Annika! Vad glad jag blir av att höra att ni är på plats i ert nya hem. I ert hus. Att flytten har gått bra (alla flyttar är kaosartade, det hör till) och att ni stortrivs. Att det känns rätt och att ni har det gott. Grattis och ett stort lycka till! Det kommer bli bra detta. Och vem vet, kanske blir det en bok skriven där i "tråkhuset". Jag sparar en plats i bokhyllan för den vännen.♥

    Var rädda om er och njut av att få göra ert nya hem till ert.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Vad spännande skrivet, om boken... ja, vem vet?
      Det kommer att bli jättebra! Det är det redan! Nu befinner vi oss på rätt plats i Andalusien!

      Radera
  3. Låter jättebra. Det blir alltid kaos när man flyttar men det fixar sig.

    Carina

    SvaraRadera
  4. Vad kul att allt känns bra i kaoset. Men ta och prioritera Internet så att vi kan få lite bilder!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Nu har vi internet! Ska bara hitta sladdarna till den stationära datorn också, så kommer bilderna! Har så mycket att visa!

      Radera
  5. Så härligt, Annika! Vad kommer du jobba med där borta?
    Hoppas på att få se bilder från allt det fina du beskriver snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas kunna visa bilder riktigt snart!
      Jag ger lektioner via Skype, och ägnar mig (snart) åt översättningsjobb!

      Radera
  6. Så härligt! Skönt att höra att ni trivs!

    SvaraRadera
  7. Hej Annika!
    Så skönt att flytten är över!! Jobbigt alltid. Och att ni kommer att trivas! Håller tummarna för att allt faller på plats i livet nu!
    Kram P ♥

    SvaraRadera
  8. Så härligt att höra att det känns bra!!! Lite kaos får man kanske räkna med under tiden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det måste man nog räkna med :-)

      Radera
  9. Grattis till flytten! Eller jag kanske vänta med att gratulera tills allt är på plats och ni känner er helt inflyttade? Får själv lite flashback till alla flyttar jag gjort. Det är jobbigt att flytta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja!
      Men det känns så bra redan så det är bara att gratta :-)

      Radera
  10. Ja, det är lätt att glömma hur jobbbigt det är att flytta, men skönt att ni är på plats nu och bor in er!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man glömmer efter varje gång, verkar det som. Tur det ;-)

      Radera
  11. Det låter ju fantastiskt! (Ja, jag fastnade lite på hur coolt det är att kunna plocka en vattenmelon på kvällspromenaden, men allt det andra verkar ju också väldigt lovande. :) ) Hoppas ni börjar trivas riktigt bra - ser fram emot att få se bilder av hur det ser ut i Aracena senare. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att det är spännande att gå ute och plocka vattenmeloner vid vägkanten :-D
      Det kommer at tkomam en massa bilder på det här fina stället!

      Radera

ny gadget

ny gadget