måndag 15 augusti 2016

Vi ska flytta!

Jo, det blir flytt!
Jesús har fått jobb i Aracena! Hurra!
Och nu är jag, förutom väldigt glad, väldigt stressad. Inte över flytten i sig, utan över att jag hittat DRÖMHUSET på nätet, och vi är inte där och kan åka och titta på det. Vi kan inte åka och titta förrän om drygt två veckor, och då kanske det är försent, då kanske det redan är uthyrt!
Det är inte bara drömhuset utan egentligen det enda fina huset som annonseras just nu. Det andra som jag tyckte om har just hyrts ut. Så klart, det är nu alla lärare får jobbesked inför skolstarten, och de andra som kommer nya till Sierra de Aracena, hur många det nu kan vara, letar förstås också bostad.

Överhuvudtaget är det en ganska stressig sommar. Mycket jobb och lite tid för att träffa dem jag vill träffa. Varenda helg och ledig dag är uppbokad, och ändå går det inte att hinna med alla. I lördags skulle vi ha åkt på en liten släktträff, men Disa blev sjuk så det gick inte. Tråkigt, och samtidigt skönt att plötsligt ha en helt ledig dag, bara så där. lite tid för återhämtning, att hinna ikapp, att göra inget särskilt, att vara vi tre.
Sista vardagsveckan i Sverige försöker jag hålla öppen. Just nu har vi måndag till torsdag för oss själva, och då hoppas jag att vi kan åka någonstans och bara ha lite semester ihop. Det känns som om jag knappt har träffat Disa och Jesús i sommar, och ännu mindre har jag hunnit att plocka blåbär, fotografera, gå på biblioteket och sådant som jag vill göra i Sverige.
Nåja. Först ska jag jobba en vecka till.

18 kommentarer:

  1. Så glad för er skull med flytt!

    Min lilla tips är att skippa att träffa alla de ni inte hunnit träffa och göra saker DU vill göra, du kommer ångra dig annars. Utlandssvensken dilemma, viktigt att göra dig själv glad först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har någon tanke om att hinna med både och. De tre dagarna nästa vecka ska bara vara till egna grejer. Sedan är det så roliga kompisträffar framöver att jag inte vill missa något. Svårt att få ihop allt när det är så begränsat med tid.

      Radera
  2. Fantastiskt roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Jippi!! Hurra! Grattis!! Ta huset osett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om vi vågar! Det ligger lite i ödemarken så vi blir bilberoende.

      Radera
  4. Kul med flytt! Grattis till Jesús. Håller tummarna för huset! Ja, det låter som mycket den här sommaren men . . . Sverige finns ju kvar och - jämfört med vår situation - är ganska nära ändå. Så det blir fler tillfällen att träffa alla och plocka blåbär.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i! Vi bor ändå rätt nära Sverige! Visst blir det fler blåbärssomrar!

      Radera
  5. Än en gång, varmt grattis!

    Och jag förstår husstressen, usch och fy! Men sedan är det ju också så att just nu är det mesta uthyrt och det ändrar sig om en månad eller så, i alla fall sägs det vara så på Solkusten. Kan så klart vara annorlunda i dina trakter.

    Prioritera är inte lätt, jag är väldigt dålig på det. Som Annika säger så finns Sverige kvar även nästa år. Även blåbären. Dem du vill träffa, det är ingen som du kan dra med på en tur till skogen, biblioteket? Slå ihop det lite?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, här är det lite annorlunda, det är inga sommargäster som hyr, eller tillfälliga besökare.
      Bra idé att slå ihop blåbär med besök, får se om det går att ordna. Om inte nu så nästa gång.

      Radera
  6. Wow vad spännande! Hoppas ni hinner se huset och gillar det!
    Grattis till jobbet!
    Un abrazo! P ♥

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt! Men vd stressigt att inte kunna åka dit och kolla... ah, sånt skulle inte mina nerver klara, haha. Men nu kommer det ju bli av på ett eller annat sätt, härligt!!! (Och hoppas verkligen att ni får huset!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superstressande! Hoppas att det går vägen!

      Radera
  8. Spännande med flytt, hoppas det löser sig med huset! Säkert jättesvårt att prioritera, men hoppas ni får en skön sista vecka som känns ledig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får se! Jag ska försöka bli "klar" med Sverige så att det enbart känns roligt att åka tillbaka till Spanien!

      Radera
  9. Grattis till er, Annika! Förstår att det ska bli skönt att lämna storstan för Aracena. Så fin plats, och med skog! Kanske ses vi där i höst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ni är väldigt välkomna! Vi ska ha ett gästrum, så passa på och stanna över natt!

      Radera

ny gadget

ny gadget