fredag 1 juli 2016

Samtal från Sverige - och önskelista

Moster ringde för ett par veckor sedan.
Jag jobbade och hann inte prata just då, men kunde inte släppa det korta samtalet.
Hon skulle ringa senare. Hade det hänt något?
Var någon sjuk?
Det är sällan som någon ringer mig från Sverige, så varje gång det händer tror jag att det har hänt något.
Men nej, inte alls. Hon undrade vad vi skulle vilja att det finns i kylen när  vi kommer till Sverige! Jag var välkommen att komma med en lista på saker jag längtar efter, vilket får mig att ana att vi kommer äta limpsmörgåsar med prickig korv och cider när vi kommer fram, bland annat.




4 kommentarer:

  1. Härligt! Kiviks äppelcider? Päron?

    Vi kommer nog också att skicka en matönske-/kravlista: räkor, kaviar, hårt bröd, vanligt mörkt bröd, kroppkakor, isterband, morfars köttbullar, Kalmarkorv...

    Jag kan inte med ord beskriva hur trött jag är på vitt bröd! Och integral är inte samma sak som vanliga Pågens eller liknande.

    Var det i dag ni skulle komma på plats?

    SvaraRadera
  2. Det börjar dra ihop sig med andra ord?

    SvaraRadera
  3. Åh, härligt! Jag önskade mig ALLTID en påse ostkrokar som skulle öppnas ett dygn i förväg :)

    SvaraRadera
  4. Åh, allt gott som finns i Sverige! Älskar spansk mat, men inget slår svensk fika!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget