fredag 19 juni 2015

Dagens torg, 18/6 kl 19.30



Jesús hade rep igen, så Disa och jag tog bussen till centrum.
Vi köpte en blå- och rödrandig tygkatt samt en grön boll som Disa blev stormförtjust i. Faktiskt hennes första boll. Oj, vad hon lekte med den när vi kom hem! Tills dess band jag fast bollen i vagnen med ett långt hårband för att lättare kunna fånga upp den när D slängde ner bollen på marken.

Här är vi på Plaza de la Gavidia, ett av Sevillas många fina torg mitt i centrum. Här finns ett par bra tapasbarer, en är alltid överfull och borde därmed bara bra :-)

Vi gick sedan till en kafeteria. Blodsockret hade fallit så en söt läsk och ett bakverk med choklad behövde intas, och Disa åt nästan en hel burk med potatismos. Så lätt det är ibland!

4 kommentarer:

  1. Nu har jag läst här hos dig så väldigt länge och jag blir alltid förtjust när jag ser att du uppdaterat. Disa är ju helt fantastisk!
    Men jag tänkte: kan du inte tänka dig att skriva om när och hur du och J träffades och om ditt beslut att bosätta dig i Spanien?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar bloggen ohc fortsätter titta in här!
      Jag har skrivit en gång, för längesedan, om hur vi träffades (http://casaannika.blogspot.com.es/2012/01/hur-vi-traffades.html) men inte om beslutet att flytta till Spanien. Bra idé! Inlägg kommer.

      Radera
  2. Hej Annika!
    Jag läser och läser din blogg och Disa är så himla gullig och pigg!! Hon får nog i sig vad hon behöver men det är alltid oroligt. Min hon åt nästan sill och allt annat som pytteliten men fick sen en lång period då ingenting passade...Gick ner i vikt faktiskt...Välling ja...Men pigg och alert.
    Bra att hon äter potatismos som det finns mycket bra saker i. Läste om en gubbe för många år sen som bara åt potatis, fel på magen (som jag ungefär) Dietisten sa att man kan äta enbart potatis hela livet :) Men bara en sak fattades - D-vitamin. Ge honom margarin sa hon.
    Disa får ju D genom solen...
    Vackert torg i Sevilla, antar att det finns många,många!
    Kram P ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Det var väl det jag trodde, potatis är världsbäst! Potatis har nästan allt! Så det är bra att D gillar potatismos. D-vitamin får hon från solen som sagt:-) Det har vi gott om!
      Det finns många fina små torg i stan, det är bara att gå vilse sen stund så hittar man något nytt.
      Lustigt att din dotter åt sill, det som har en så stark smak. Undrar vad spanjorer i närheten skulle säga om Disa åt sill, och om de visste vad sill är. De som redan upprörs över att jag har svartpeppar, vitlök och vinäger i hennes mat, att det bli för starkt. Suck. Det där med maten löser sig väl till slut.
      Men vilken oro, att hon gick ner i vikt din unge...Puh!

      Radera

ny gadget

ny gadget