lördag 20 december 2014

Småbarnsförälder - kännetecken

Om du står och pratar med någon som beter sig lite konstigt kan personen i fråga vara småbarnsförälder.
Här är fyra saker man kan kolla efter:


  • Dregel eller mjölk på kläderna, eventuellt bajs också
  • Påsar under ögonen som är så stora att de ser ut som skämtartiklar
  • Personen kan inte stå stilla, gungar upp och ner med fötterna eller dansar på stället*
  • Står och drar shoppingvagn alternativt kundvagn i mataffären fram och tillbaka utan synbar anledning**

I går prickade jag in dem allihop.



*Barn i famnen tycker om att famnen är i rörelse
**Barn i vagn blir otåligt om vagnen råkar stå stilla

8 kommentarer:

  1. Åh, hög igenkänningsfaktor! Min man har döpt punkt 3 till föräldraparkinsons.

    SvaraRadera
  2. Det där med vagnen känner jag igen... Undrar hur många kundvagnar jag vyssjat?

    SvaraRadera
  3. Delar stämmer in på en farmor = jag!!! Hörde just en mamma berätta om kundvagnen. God Jul från Lena i Wales

    SvaraRadera
  4. Hahaha, känner igen mig på alla punkter. Kan glädja dig med att det går över. allt utom påsarna iaf.

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget