fredag 27 september 2013

Pipen och yoghurten

Pipen har strukit sig mot mina ben och tittat bedjande en bra stund, men inte förrän nu fattar jag vad han vill.

- Men...men vad GÖR du?!?
- ???
 - Äter du upp yoghurten själv? Får inte pipen något???
- Men det var ju inget på pappret... försvarar sig Jesús.
- Det spelar ingen roll. Då får du skeda upp en klick åt honom.

Av en händelse upptäckte vi i våras att det bästa pipen vet, förutom fisk, är yoghurt. Så sedan dess brukar han få slicka av yoghurtpappren. Han känner igen ljuden när vi tar fram yoghurt och kommer direkt.
Nu var alltså problemet att yoghurtpappret var helt rent, utan yoghurt på, och den stackars katten försöker göra oss uppmärksamma på att han håller på att bli utan.

Jesús skrattar bara, men jag tycker synd om pipen. Han blir inte bortskämd precis. Han får inte yoghurt varje vecka, eller ens varje månad, och så mycket fisk blir det inte heller.
Så jag går ut i köket och hämtar en ny yoghurt, vilket Jesús tycker är väldigt lustigt.
- Hade du tänkt att äta yoghurt?
- Nä.
- Så du äter en bara för att kunna ge pipen?
- Ja.

Jesús begriper faktiskt inte det där.



11 kommentarer:

  1. Men så söt! Jag skulle inte kunna motstå ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vilken gullig bild! *Kan jag bli tydligare än så här*.

    SvaraRadera
  3. Men sa sot! Var hund far ocksa slicka pappret sen far han sjalva burken att slicka ren nar vi atit upp yoghurten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pipen frå inte burken eftersom han sticker ner ansiktet i den så långt det går och blir klenig (inte bara en tunga ner i burken alltså), men jag skrapar ur burken ordentligt så att han ska få lite mer.

      Radera
  4. Vi hade en katt som älskade yoghurt och filmjölk. Så pass att man fick jobba för att fre' sig när man åt. Och om telefonen ringde fick man ta med tallriken till telefonen, för annars var det en katt på bordet med nosen i tallriken så fort man kom tillbaka. Varje morron när husse hade ätit klart sin fil fick katten diska tallriken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha!
      Min stora röda katt som jag var tvungen att lämna i Sverige var som tokig i filmjölk. Själv gillar jag det inte, men jag köpte filmjölkspaket bara till honom när jag handlade mat!

      Radera
  5. Fin bild. Med det sagt vill jag bara säga: "Bilden är tagen nu. Sluta plåga kattstackarn och ge honom den utlovade yoghurten :)
    Något med denna bilden påminner mig om Spielbergs "Hajen". Kommer du ihåg när de försöker fånga hajen genom bete? Och vi vet ju alla hur det gick med det lilla experimentet... Hm... Om du inte vet så fråga Jesus ;)
    Kramar

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget