lördag 22 juni 2013

Vaknat på rätt sida

Vilken härlig lördag!
Det blev lite sent igår så jag sov tills jag vaknade av mig själv.
Jesús var inte hemma, han hade redan åkt iväg på tråkigheter (som jag ska skriva mer om sen).
Kylskåpet är fullt av frukostmöjligheter. Persikopaj med marängtäcke till exempel. Bra sätt att starta en lördag på!
Dagen ligger framför mig och jag kan fylla den med vad jag vill. I morgon också. Skönt med helg och ledighet!
Förmodligen blir det en sväng till någon optiker för att skaffa nya solglasögon. Sedan kanske avfrostning av frysen,  rengöring av datorns fläkt (det går inte längre, den har fått spel alldeles) och trolla bort diskberget från i går. Kanske rengöra mattan i duschen och sophinken också.
Jesús kan jag inte räkna med alls i helgen, på grund av det där som han måste göra. Stackarn.

Inget av det uppräknade låter särskilt roligt, ser jag..
Det är väl jag som har vaknat på rätt sida! En vanlig dag hade jag inte ens tänkt tanken att rengöra datorfläkten eller duschmattan.

6 kommentarer:

  1. Fast ibland är städning ganska trevligt :) speciellt när man kanske är själv och inte har mycket annat för sig. Och så får man göra det i lugn och ro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toka där:) Trevligt? Men det kändes mycket trevligt efteråt. Mycket, mycket trevligt. Gissar att det är så gymmare och springare känner sig efter sina ansträngningar.

      Radera
  2. Jag tycker det låter underbart... Utvilad, tid att städa. Och persikopaj med maräng! Låter mindre kul för Jesus :(

    Anna Granström.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, han hade det inte så kul, men det fanns persikopaj till honom också.

      Radera
  3. Håller alla tummar för Jesús, om det var provet han gjorde.
    Annars håller jag med dig, det där med rengöring är inte min grjej heller. Skulle nog behöva någon slags hjärntvätt för att det skulle ändra sig.
    Men bra jobbat där, damen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var provet.
      Och bra jobbat av mig, även om det faktiskt inte blev något gjort alls just den dagen!

      Radera

ny gadget

ny gadget