måndag 21 januari 2013

Anna i Malaga

Jag tror att åtminstone någon har hittat hit genom Anna i Malagas blogg Nytt under solen.
Anna har bloggat länge, sedan 2006, och har varit en populär utlandsbloggare.
Jag skriver har varit eftersom Anna flyttade tillbaka till Sverige i somras, efter 22 år i Spanien, och hon har tyvärr inte skrivit sedan dess.
Men gå in på hennes blogg och läs gamla inlägg, de är intressanta, välskrivna, roliga och tänkvärda om livet här.
Nåväl, det jag ville komma till är att av en märklig tillfällighet läser jag och Anna samma kurs i Växjö, och vi träffades i lördags.
Himla roligt.

19 kommentarer:

  1. Vad kul! Vad är det för kurs?

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du är nöjd med kursen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den verkar himla bra, så jag är nöjd!

      Radera
  3. Kul att du är tillbaka, jag började undra om du HADE missat planet ;) Här vräker snön ner, hälsa Andalusien och lycka till med studierna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huga, här vräker regn men det är tio grader varmare än i Sverige.
      Lycka till du också, ses i april!

      Radera
  4. Vilket sammanträffande! Ni skriver båda två mycket välskrivna och intressanta bloggar om Spanien så det var säkert meningen att ni skulle träffas.

    SvaraRadera
  5. Alskade Annas blogg!
    Synd att du inte bloggar langre, Anna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vore det intressant om Anna hade en blogg om tillbakaflytten? Hon måste ha mycket att berätta.

      Radera
  6. Jag hittade hit genom Annas blogg! :)

    SvaraRadera
  7. Jag hittade hennes blogg när hon skulle resa hem och jag reste hit , till Fuengirola. Har läst igenom den och där är mycket som jag tycker är intressant, precis som på denna bloggen. /jess

    http://annorlundaunderbara.wordpress.com
    Att gymma i Malaga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna har en riktigt bra blogg, verkligen synd att hon slutade skriva.

      Radera
  8. Ibland är livet så jäkla häftigt och oväntat. Kul att ni träffades där på kursen och jag hoppas att du kommer att trivas bra med kursen. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!
      Ser fram emot att komma igång ordentligt med plugget. Väntar bara på böckerna...

      Radera
  9. Jag har mycket jag skulle vilja skriva om, men problemet är ju...hrrmmm...anonymiteten :). Med tanke pâ vilket liv som det blev pâ förra bloggen, vâgar jag inte riktigt vara sâ kaxig här, dâ fâr jag väl flytta frân byn ;) Jag tjötar lite pà Facebook och det blir lite rabalder där ocksâ.
    Annika, den enda boken jag har köpt är Hyltenstam, resten lânar jag pâ biblan. Det kanske skulle funka för dig ocksâ, man kan ju reservera, lâna om pâ nätet osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad hände på förra bloggen? Jag kom ju in på slutet, så jag vet inte.
      Det kanske skulle gå med biblioteket? Ska kolla upp det inför nästa kurs.

      Radera
    2. Nej, det var bara trevligt, väldigt livliga diskussioner. Men de jag skrev om, spanjorerna, kunde ju oftast inte läsa ;) Här där jag bor nu gâr det inte att vara anonym.

      Radera

ny gadget

ny gadget