tisdag 4 december 2012

20 kilo apelsiner, eller ett piller

- Jag börjar visst bli sjuk, säger Jesús och pekar på ett munsår, ett säkert tecken på sjukdom enligt honom.
Jaha, så snuvan håller på att förvandlas till något värre, ja men det var ju bara att vänta eftersom Lediga Långhelgen börjar på torsdag.
- Vill du ha lite apelsinjuice? Jag kan pressa några apelsiner åt dig, c-vitaminer är alltid bra.
- Nä, jag tror på Lolo. (Lolo - rockgruppens kroppsbyggare, har eget apotek i lägenheten, kan allt om läkemedel och deras påverkan, blandar sina mediciner själv). Han säger att för att c-vitaminerna i apelsinerna ska ha någon eftekt måste man äta 20 kilo apelsiner.
- Jaha... Men det gör knappast någon skada heller med ett glas apelsinjuice.

Får se vad som händer med den där sjukdomen.
J är förbaskat ömtålig, men ibland är han bara negativ. Som när vi flyttade och det regnade.
Regn på Jesús huvud = förkylning eller värre.
Och det fick jag höra gång på gång.
- Jaha, på måndag kommer jag att ligga däckad med feber. Det blir inget jobb. Just som jag har blivit frisk från det här med halsen. Så är det.
Inte blev han dålig inte.

HÄR skrev jag också om ömtåliga spanjorer.


6 kommentarer:

  1. Så förkylningen byggdes upp under flytten men har inte brutit ut förrän... typ snart :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kanske man kan se det.
      Den är utbruten nu, förkylningen. Nu ilder han och stönar "Jag kan inte andas, jag kan inte andas", vilket på klarspråk betyder att han är täppt i näsan och inte tar nässpray.

      Radera
    2. Så ni har nässpray hemma men han använder den inte?
      Är spanjorer alltid självplågare?
      Kramar

      Radera
    3. Min är det i alla fall. Jag säger åt honom att han ska spruta sig i näsan, då säger han att han inte känner smaken på maten (han är särskilt täppt innan maten jämt). Jag kontrar med att han väl inte känner någon smak ändå om han är så täppt. Då blir han svarslös. En konversation som upprepas i det oändliga.
      Han vill väl bara ha medlidande.

      Radera
  2. Om du ändå har börjat, kan jag ta drinken. Apelsinerna på bilden ser så aptitliga ut. Är spanjorskorna lika ömtåliga? Du vet vi grabbar är lite känsliga. Jag läste det andra inlägget. Såg att du och jag har något gemensamt. Båda är lika söta. :) Om du läser mitt kåseri "Jag hatar min närmaste kompis" som jag la in november (tror jag) förstår du.
    Du skriver väldigt bra och smittande. Man vill bara läsa mer... en ganska ofarlig åkomma. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snällt sagt. Bättre att skriva smittande än att vara för söt:)
      Läst och kommenterat förresten.
      Jag vet inte om spanjorskor är lika klena. Kanske männen låter mest?
      Har tre karlar i närmsta kretsen som blir förkylda om de får regndroppar på sig, dricker kall läsk eller har på fläkten inomhus.

      Suck.

      Radera

ny gadget

ny gadget