fredag 9 november 2012

Nöjeshelg i Sevilla - och lite om svärfar

Hör på här, om ni befinner er i Sevilla (vilket få av er gör, så vitt jag vet). Ikväll spelar Edu Manazas & Whiskey Tren (superbra bluesgrupp), och samtidigt är det finalhelgen på den årliga, europeiska filmfestivalen i Sevilla.
Vi har inte sett en enda film än. Har inte hunnit på grund av flytten. Sedan tar det emot lite, för även om många filmer är bra så är det så himla komplicerat att få tag i biljetter.
Dessutom visas inte Kon Tiki-filmen som jag hade hoppats på.

Om en stund kommer Jesús pappa och hjälper mig att måla över laxfärgen. Han har jobbat hela sitt liv som målare, vilket jag tycker är praktiskt. Ungefär samtidigt som jag lärde känna Jesús gick hans pappa i pension, och det höll på att ta kål på honom. Han avskydde att vara pensionerad. Nu har han anpassat sig och lägger tiden på ett gammalt intresse; att måla akvareller. Ofta motiv från Triana, alltid i vackra färger.
Men idag får han alltså återgå till det gamla jobbet, att måla väggar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget