tisdag 30 oktober 2012

Dag 10: Min dag

Åkte till stan på förmiddagen. Började i kopieringsbutiken där jag kopierade lite inför veckans lektioner.
Hade första lektionen.
Gick hem till Jesús föräldrar och åt lunch. Jesús och ett fat med chorizo väntade på mig där.
Såg att paraplyerna tagits bort från badrummet. Det verkar som om hålet i taket är fixat nu.
En liten systerdotter kom för att barnvaktas, som alla eftermiddagar, och tråkigt nog sov hon är hon kom, som alla eftermiddagar.
Sedan gick jag till nästa lektion. Hade två på raken.
Åkte därefter med Jesús till Ikea, igen. Stackarn. Vi lyckades enas om en soffa, hurra!
Vi enades om säng också (Jesús gick med på den som jag vill ha). Tyvärr finns den inte inne. Kommer inte förrän om fem veckor. Jesús vill inte sova på golvet tills dess. Problem.
Hittade bordet som vi sett ut till halva priset. Mot att vi tog med det med en gång. Omöjligt.
Tittade på garderober. Vi hittade varsin favorit. Båda orealistiskt dyra.
Åkte därifrån oense.
Men vet säkert att när vi flyttar in i nya lägenheten till helgen kommer vi att ha mattor, bokhyllor, en soffa samt röda nattygsbord.
Satte på datorn. Drömde om Lyon och snygga fransmän och funderade på, att nu när Nikki är upptagen följande morgon, vem kan komma och hjälpa mig att montera isär och frakta bort ett matbord på Ikea?

2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen. Jag befann mig 335 mil bort och jobbade och ser blogginlägget fem dagar för sent... :)
    /C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oroa dig inte, jag hittade någon annan som hjälpte mig med bordet.

      Radera

ny gadget

ny gadget