måndag 24 september 2012

Slarvmaja

Jesús tycker att jag är en riktig slarvmaja.
Jämt är någon av mina viktiga saker försvunnen. För det mesta körkortet. J säger att det är ren tur att jag inte har blivit stoppad av polis än och fått böta, eftersom jag så sällan har körkortet med mig.
Nycklarna försvinner.
Viktiga papper försvinner.
Anteckningsboken som jag skulle skicka till en vän är borta.
Mina bra bivax-lypsyl kommer bara fram någon gång emellanåt när jag inte behöver dem.
Plånboken såg jag visserligen för någon månad sedan men nu har jag ingen aning om var den är. Det gör inget, den är tom och används sällan på grund av stöldrisken i Sevilla.
Busskortet brukar vara borta.
Passet vet ni ju att det var försvunnet länge, eftersom jag var lite orolig för det inför Marocko-resan. Men det hittades ju, delvis med Jesús hjälp. Han är så bra på att hitta saker.
Nu hoppas jag att han hjälper mig att hitta kontokortet som jag inte sett de senaste sex månaderna. Det befann sig senast på skrivbordet, men var det är nu har jag ingen aning om. Inte på något logiskt ställe i alla fall, för där har jag redan letat.

6 kommentarer:

  1. Man kan undra vad du lever av, utan både pengar och kort. Vad händer om du anmäler kontokortet försvunnet. Svensk bank?
    Här går man ju bara in på banken och beställer nytt. Som skickas ut efter några dar. /Det måste ju ändå bytas med några års intervall./
    En annan slarvmaja som för det mesta hittar dom förlagda prylarna. Till slut. Ibland tar det tid...
    /Katrina

    Bra på att hitta grejer blir man om man kan komma på vilka kläder (med fickor) eller väskor man inte använt på ett tag, kassar som ligger bortglömda i nåt skåp, ställen man varit på, folk man hälsat på hos...

    Vadå till Sverige om tre veckor? Är det jullov då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar två jullov i år.
      Ja, passet hittade jag ju i en bortglömd väska som låg under en hög i en bortglömd garderob...

      Radera
    2. Just de. Bortglömda vrår är bra gömställen för ens borttappade grejer.
      Två jullov? Å då ska du resa hem emellan..?

      Radera
    3. Ja just det. En höstvecka i Sverige, två måader i Spanien och sedan jullov i Sverige.

      Radera
  2. Jesus är knappast ensam om att kalla dig en slarvmaja :P
    Kramar

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget