fredag 28 september 2012

Nöjd och tillfreds

Nöjd och tillfreds med tillvaron, det är jag det, just nu.
Åh, så gott jag har det.
Torsdagens lektioner blev bra. Ganska mycket nytt jobb väntar. Superstark fredagskänsla.
Jag och misse har dagliga mysstunder, börjar redan på morgonen med att jag går upp, lägger mig i soffan, så hoppar pipen upp och lägga sig på min bröstkorg. Fint sätt att starta dagen på.
Det är fredag.
Jag ska överraska J med köpemat till lunch, det är skoj!
Analkande Sverigeresa.
Börjat på John Irvings Tills jag finner dig, som verkar riktigt bra.
Trevligt alltsammans, men den goa känslan kommer nog egentligen från vädret igår. Det regnade äntligen. Det öste ned regn, forsade, skvalade. Mullrade från åskan, blixtrade. Vilket väder! Det kändes som en svensk höstdag. Jag kände mig hemma. Dessutom mörknade det rätt tidigt och det var gott att komma inomhus, till katten och boken och middagen.
Fredag!


8 kommentarer:

  1. Vad härligt! Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Lyckliga du som har Tills jag finner dig kvar att läsa. Det är en bok jag önskar att jag inte läst bara för att få läsa den för första gången igen
    Kicka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst lite till nu, och den verkar mycket lovande! Är glad att den är nästan 800 sidor tjock!

      Radera
  3. Känner likadant, det var ljuvligt med regn igår, och visst är det så att en helt ny känsla infinner sig, en känsla av lugn!!! Jag njuter också för fullt och ikväll blir det hederligt svenskt fredagsmys med tacos :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagsmys är bland de bästa mysen. Vi myser inte med tacos eftersom jag aldrig riktigt har lärt mig hur det funkar, inte J heller, men det blev uppvärmd kinamat och spel!

      Radera
  4. Jättemysigt! Regn är bra. Ett bra skäl att stanna inomhus :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja! Önskar att det regnade oftare här!

      Radera

ny gadget

ny gadget