fredag 15 juni 2012

Jordgubbsmilkshake

Jag gick runt i Camas och försökte hitta tillbaka till bilen (vart hade hon fört mig egentligen, tanten?), när jag kom förbi en frukt- och grönsaksaffär. Det finns så många sådana här, och de har så fina grönsaker och nästan alla har lådor med vattenmeloner utanför butiken just nu. Men det var inte vattenmelonerna jag stannade till för, utan jordgubbarna. Där låg de i lådor av trä och luktade så gott, och jag blev stående tills jag bestämde mig för att köpa med ett kilo.


Hur fina de än såg ut, hur gott de än luktade, så kommer man inte ifrån att de är spanska jordgubbar och därmed smaklösa. Hällde socker på för att få smak, men även sockret var smaklöst (!).
Men finurlig som jag är använde jag jordgubbarna till milkshake, och det blev jättegott.
Blandade en turkisk yoghurt, ett glas mjölk, ett par skedar socker och en massa jordgubbar i mixern.
Mums!



2 kommentarer:

  1. Jag har också köpt jordgubbar idag. De första svenska. Vet inte hur de smakar än men de luktar gott. Jag ville ha smoothies men Ola tyckte det var helgerån på premiärgubbarna.
    Men jordgubbsmoothies är ju sååååååå gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har rätt. Det är helgerån. Smoothie kan du göra av smaklösa spanska gubbar.

      Radera

ny gadget

ny gadget