torsdag 10 maj 2012

Mannen, myten, legenden


En av mina svenskelever känner el Loco.
Jesús Quintero.
Mannen, myten, legenden.
Jesús Quintero är en populär programledare och radioprofil. Hans program i Canal Sur är långa närgångna intervjuprogram med kända och mindre kända profiler. Ofta flamencoartister och tjurfäktare.
Jesús Quintero skriver tänkvärda monologer.
Jag är väldigt förtjust i Jesús Quintero.
Väldigt.
Alltså, maken till attraktiv man...
Lite äldre än jag själv (65 år), men vad gör det?
Jag rodnade av glädje när jag fick höra att min svenskelev känner honom.
- När svenskkursen är slut skulle du kanske, för att glädja och tacka din lärare, skaffa mig en bild av Jesús Quintero. Med autograf.
- Men självklart! Inga problem!
Var glad resten av lektionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget