torsdag 10 maj 2012

Film i pation

Vaya día.
Hade en massa saker jag var tvungen att göra så jag la mig inte förrän kl 02 natten till onsdagen.
Ställde klockan på 06.00 igår för att inte låta nyss uppstigen när radion ringde 06.15. Igår var det Europadagen och Radio Skaraborg ringde till utflyttade Skaraborgare runt om i Europa.
Åkte med bussen till stan klockan sju. Åt frukost med Jesús mamma, sedan tog vi bussen till sjukhuset för jag hade tid hos ögonläkaren.
När vi var klara sov jag en stund, sedan kom Jesús och vi åt lunch. Direkt därefter hade jag maratonlektion mellan kl 16 och 20.
Jesús hämtade mig efteråt. Han hade under tiden hyrt film och köpt en ny búcaro.
Äntligen, äntligen skulle vi se Woody Allens You will meet a tall dark stranger! Vi skulle se den på bio, men det var bara jag som gjorde det. J somnade efter tio minuter och var omöjlig att väcka. Jag vet att han hade gillat filmen (slutet är ju bara för bra!) så ända sedan dess har jag velat hyra den.
(Däremot var J vaken under hela Eat Pray Love! Vi gick på den bara för att J:s favoritskådespelare Javier Bardem har en roll i den, men guuud så dålig den filmen är! Glömmer aldrig, tyvärr, scenen där Julia Roberts sitter i Italien med en tallrik spagetti framför sig och stirrar tyst på den. Jag trodde att hon var besviken på den simpla maten, men i efterhand förstod jag att hon var stum av glädje och beundran för spagettitallriken. Hade varit liiite mer trovärdigt om hon fått en tallrik pata negraskinka framför sig istället!).
Vi testade dvd:n om den fungerade. Det gjorde den förstås inte, så vi ställde den bärbara datorn på bordet i pation, satte oss i varsin korgstol och såg filmen där under stjärnorna.
26 grader i luften.
Tyvärr var det fel film.
Jesús den jäkeln tog fel! När han äntligen gick med på att hyra! När han äntligen tagit sig till filmuthyraren där inte jag kan hyra utan att först visa pass och elräkning och lämna adress och telefon!
Jag gillade inte alls den här; Allens Whatever works, men det gjorde J. Kul för honom.
Men det var mysigt. Det kommer definitivt bli mer filmvisning i pation.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ny gadget

ny gadget