lördag 14 april 2012

Skrockfull?

- Menar du allvar? Tänker du verkligen ta de svarta?
- Japp.
- Men det får du inte! Det kan du inte!
- Jag får spela med vilken färg jag vill.
- Nej! Röd är min färg och grön är din! Vi har spelat så ända sedan vi köpte spelet!
- Du är bara rädd att förlora.
- Du skojar om det men det är sant! Jag kommer att förlora om du byter färg!

Jesús tror mig inte.
Men jag vet att min tur i Carcassonne hänger på en skör tråd. Att jag bara vinner om jag spelar med de röda pjäserna. Att jag måste sitta på min sida om bordet. Att jag måste börja.
Jesús tror att han förlorar för att han spelar sämre. Han spelar faktiskt sämre, men det är inte bara därför som han alltid förlorar.
Nu väljer han svart, eftersom de två gånger vi har spelat med andra har den som haft de svarta pjäserna vunnit. Jesús tror inte att det beror på färgen. Jag vet att det gör det.
Han kallar mig skrockfull.
Precis som han gjorde då i bilen när jag hade råkat glömma nycklarna på byrån...

3 kommentarer:

  1. Jag ler igenkännande när jag läser ditt inlägg för visst är det mycket tradition och skrock då man spelar spel. Åtminstone i vårt hem. Man vill ju inte ändra på ett vinnande koncept. ;)

    Tack för din kommentar på min blogg som gjorde att jag hittade hit till dig. Nu ska jag kika runt här ordentligt. :)

    Ha en fin lördag Annika!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. hehe. du är precis som jag ju :). jag måste till exempel pussa och säga snälla fina fina till tärningarna när jag spelar yatzy. annars vill dom inte göra som jag vill, nämligen.
    fråga: vem vann när du spelade med fel färg?
    kram!
    /Julia

    SvaraRadera
  3. Lotta: Välkommen hit! Du förstår vad det handlar om, man vill inte ändra på ett vinnande koncept.
    Julia: Ibland spelar jag bättre yatzy när jag byter kasthand. Testa det! Det var faktiskt jag som vann... Den här gången också... Det hjälpte inte att J bytte från grönt till svart. Men jag hoppas att han inte gör om det!

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget