fredag 3 februari 2012

Rullskridskor

Vi åkte till Decathlon igår, den enorma sportaffären i Camas, eftersom jag behöver en ny baddräkt. Den gamla är utsliten.
Men det var så tråkigt att kolla baddräkter så jag smet när Jesús gick för att leta underställ.
Hittade avdelningen med rullskridskor, spände på mig ett par och åkte runt bland hyllor med skor och fiskeutrustning. Hittade Jesús och försökte övertala honom att ta på sig ett par också, men det gick inte.
Vad roligt det är med rullskridskor!
Hade vi bott kvar inne i stan hade jag kanske köpt ett par. I centrum finns finfina ställen att åka på.
Inte i Las Pajanosas. Det är så många backar här, och jag vet inte hur man stannar.

9 kommentarer:

  1. Hej, hittade hit via Anna i Malaga och blev glad att hitta en annan svensk bloggerska i Spanien. Jag lägger till dig i min blogglista på en gång.

    SvaraRadera
  2. Jag är såååååå stolt över dig. Ibland verkar din självbevarelsedrift... hm... lite frånvarande.
    Det var ett bra beslut att INTE köpa rullskridskorna. Antingen det eller ta en broms-kurs. Att kunna bromsa är en klart underskattad egenskap :)
    Kramar,
    C

    SvaraRadera
  3. K-L: Tack!
    C: Man kan också se det så, att när jag får jobb och lön följer de nog med hit hem i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Annika, jag gillar också rullskridskor. Höll på att slå ihjäl mig när vi hyrde riktiga för första gången, i Fjällbacka (hur kan man komma på att hyra ut såna utan krav på körkort i en så backig stad?) Det var såna där med två hjulpar, bredvid varandra. Som en skateboart, fast direkt på fötterna. Riktigt kul ändå.
    C! Jag tycker att du också ska börja blogga! =) Det har jag tyckt länge. Du är jättegörrolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Vi ska få C att börja blogga. Hör du det, C?

      Radera
    2. Jag hör dig... Hmm... Läser dig... Nu... Väldans sent men i alla fall. Jag skulle aldrig ha tid med en egen blogg. Jag har fullt upp med att följa med i den här :)
      Massa kramar

      Radera
    3. Twittra då! Du har redan två följare.

      Radera
    4. Vad "tvitter" än är så låter det alldeles för ansträngande :)

      Radera
  5. Är det bara jag som misslyckas varannan gång med att skriva in tecknen för att bevisa att jag inte är en robot, eller behöver jag byta glasögon?? Igen??

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget